Évértékelő

Eseményekben gazdag 2022-es évet zártunk a Borsi Rákóczi Kastélyközpontban. Pandémia rendelkezésekből egyenesen az ukrán-orosz háború következményeként elinduló menekülők útvonalában találtuk magunkat. Örülünk annak, hogy sok ember számára nyújtottunk a nehéz időszakban szállást, kényelmet az út- és határátlépés viszontagságai után.

Két kiemelt rendezvényünk közül az egyik a Fejedelem születésének emlékünnepe, melyet március 27-én, vasárnap ünnepeltünk több intézmény, szervezet együttműködésével. A megközelítőleg 300 gyerek mellett, akiknek nagy része az emlékprogramban is részt vett, Rákóczi zarándokvonat is érkezett a településre 320 utassal a fedélzetén. Az utasokkal együtt a látogatók száma nagyjából ezer főt tett ki.

A kiállításra és a kastélyban lévő attrakciókra (VR, szabadulószoba, panorámavetítő) a felújítást követő nyitás óta 57 ezren váltottak jegyet, ebből 2022-ben csak a kiállítást 23 ezer fő tekintette meg. A látogatók nagy örömére az árnyékot jelentő teraszon kávézót nyitottunk, hogy a meleg hónapok alatt teljesebb körű kiszolgálásban részesülhessenek. A Kassa megyei Terra Incognita pályázatának köszönhetően a kiránduló szezon kezdetére beindult a kajak-kenu kölcsönző és biciklis pihenőpont is, ahol sátorozási lehetőséget is nyújtunk a történelmi hátterű festői Bodrog parton. A nyár során 13 koncertet szerveztünk, majd másik kiemelt rendezvényünk a Rákóczi-fesztivál szeptemberben került megszervezésre. A zene-tánc mellett helyett kapott a humor, gasztronómia és a történelem is. Borkóstolókból is kijutott a májustól megnyitó Tárogató pincében, főként a szüret utáni időszakban. Karácsonykor ismét a jótékonykodó Nagyasszonyok szellemében a kassai Önkéntes Központtal együttműködve (Košické dobrovoľnícke centrum) szentestei vacsorát készítettünk 50 rászoruló család részére. Az évet egy háromnapos túrával és reneszánsz újévváróval zártuk.

Ezúton is köszönjük Magyarország Kormányának támogatását és minden kedves látogatónknak, hogy bennünket választottak élményként, pihenésként, ismeretbővítőként vagy találkozóhelyként. Idén is szeretettel várjuk Önöket!